piątek, 14 września 2012

Praca w studio


Fotografia to obraz, a obraz powinien pobudzać emocje, jak zyskać emocje w kadrze? wszystko dzieje się w naszej głowie, to my sami decydujemy czy coś jest dla nas przyjemne, czy raczej budzi wstręt. Fotografia aktu to nie naciśnięcie spustu migawki przed nagą kobietą, to bardzo ciężka praca połączona z ogromną wiedzą na temat światła, kształtu, ruchu, naprężenia mięśni. Często sesja trwa nawet do 5 godzin, by osiągnąć zamierzony efekt. Sesja w studio choć daje nam pełną kontrolę nad światłem, nie jest taka prosta. Ludzie chodź posiadają taką samą ilość mięśni i kości (z włosami bywa różnie) to jednak poruszają się w sposób wykształtowany przez wiele lat i każdy na indywidualny sposób. Uwielbiam pytanie osób z którymi jeszcze nie pracowałem " a jaki masz pomysł na mnie?" jak mogę mieć pomysł skoro nie wiem jak się poruszasz? Jak kształtuje się twoje ciało? Pomysł mam ale na scenerie, na światło, na dodatki. Należę do ludzi ambitnych więc zawsze staram się wyciągnąć to co najlepsze. Właśnie co jest najlepsze? Dla każdego co innego, jedni lubią podpatrywać, inni lubią gdy modelka nawiązuje kontakt wzrokowy, ile ludzi tyle emocji. Z natury jednak lubimy kształty okrągłe, nie ma to nic wspólnego ze stołem:), ale z naturalnym zachowaniem przedłużania gatunku, tak to dziwne ale idealny kształty ma właśnie Venus. Staram się na sesjach układać światło w taki sposób aby linie ciała były zaokrąglone, jak? No i tu się kłania wiedza nad ruchem :) Trzeba wspomnieć tez o tym aby wypełnić cały kadr, tu wiedza i umiejętność płynąca z malowania, ale trzeba też pozostawić trochę przestrzeni by zdjęcie mogło oddychać. Jak to wszystko osiągnąć? to proste, ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć, ja wciąż jestem na początku drogi, wciąż się uczę.
 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz